Warsztaty dla uczniów

 

W naszej szkole 23 maja 2013 roku odbyły się warsztaty profilaktyczne przeznaczone dla uczniów wszystkich poziomów edukacyjnych. Poprowadzili je pedagodzy ze Studia Diagnozy i Profilaktyki w Krakowie. Zajęcia dla najmłodszych ukierunkowane były na rozwijanie zdolności twórczych.

 

Natomiast celem zajęć przeznaczonych dla starszych uczniów była nauka technik ułatwiających zapamiętywanie, przechowywanie i odpamiętywanie informacji. Uczniowie pracowali w trzech grupach.

I Grupa– klasa II i III szkoły podstawowej Uczniowie wzięli udział w warsztacie pt., „Podróż do krainy twórczości”. Celem zajęć był rozwój i stymulacja postawy twórczej. Trening kreatywności pozwalał uczniom odkryć i pogłębić własną wrażliwość, wyobraźnię oraz spostrzegawczość. Dzieci doskonaliły zdolność wielozmysłowego poznawania otoczenia. W trakcie zajęć uczniowie trenowali proste mnemotechniki, dzięki czemu uczyli się przyswajać wiedzę w niekonwencjonalny sposób.

II grupa- klasa V i VI szkoły podstawowej Uczniowie wzięli udział w warsztacie pt., „Super pamięć, czyli poznajemy sekrety mnemotechnik”. Celem zajęć była nauka technik ułatwiających zapamiętywanie, przechowywanie i odpamiętywanie informacji. Uczniowie zostali zapoznani z najpopularniejszymi mnemotechnikami, mając przy tym możliwość zastosowania i przećwiczenia niektórych z nich. Nauka mnemotechnik przebiegała w oparciu o
aktywne metody pracy i została połączona z krótkim treningiem kreatywności.

III grupa- klasa I i II gimnazjum Uczniowie wzięli udział w warsztacie pt., „Zainwestuj w siebie zostań mnemotechnikiem”. Celem zajęć było wskazanie młodym ludziom możliwości przyswajania wiedzy w sposób niekonwencjonalny, ciekawy i kreatywny. W trakcie uczniowie zapoznali się z najpopularniejszymi mnemotechnikami, ułatwiającymi zapamiętywanie, przechowywanie i odpamiętywanie informacji. Poznawali również swoje indywidualne preferencje związane z odbiorem świata i rodzajem poszukiwanych informacji. Podobnie jak w grupie II nauka mnemotechnik przebiegała w oparciu o aktywne metody pracy i została połączona z krótkim treningiem kreatywności.